The 0-Mission, en hurtigt voksende dansk startup inden for vedvarende energi, har netop rejst kapital fra en række erfarne business angels, herunder flere gennem Angella Invest. Investeringen skal styrke virksomhedens vækst på det danske marked og gøre den klar til international ekspansion.
En mission for fremtiden
The 0-Mission blev grundlagt i 2022 med en klar mission: at gøre det muligt for virksomheder uanset størrelse at tilføre lige så meget grøn strøm til elnettet, som de forbruger.
Founder og CEO Anna Riis Hedegaard arbejdede tidligere hos European Energy, hvor hun var med til at opføre vind- og solparker på vegne af nogle af verdens største virksomheder. Der opdagede hun, at der manglede et reelt tilbud til små og mellemstore virksomheder. Det blev startskuddet til The 0-Mission. ”Grøn omstilling er en holdsport, og alle virksomheder har en vigtig rolle at spille. Vi skal huske at 99% af alle virksomheder er små eller mellemstore. Derfor har The 0-Mission skabt en fleksibel abonnementsmodel på solparker, som gør det muligt for alle at tage ansvar for deres eget elforbrug,” udtaler Anna Riis Hedegaard.
Stærke partnere og tillid
Evnen til at tiltrække stærke brands fra en bred vifte af brancher har fra starten været afgørende for The 0-Missions vækst. På kundelisten findes prominente navne som Deloitte, Matas, Visma e-conomic, DTU-science park og Esmark Feriehuse.
Ifølge Thomas Granhof, CSO og co-founder i The 0-Mission, har de første kunder ikke bare taget ansvar for deres eget klimaaftryk: ”De giver samtidig vinger til en forretningsmodel, der sikrer, at alle virksomheder kan tage ansvar. Derfor er samarbejdet med hver eneste af dem af stor betydning for vores muligheder for at løse klimakrisen.” Han fortsætter: ”Vi oplever heldigvis at flere og flere virksomheder ser The 0-Mission som løsningen på deres ønske om at bidrage til et grønnere strømnet – et reelt klima-valg som markedet ikke tidligere har kunne tilbyde på fleksible vilkår”.
Stærke kræfter bag
The 0-Mission, som allerede har modtaget investering fra Antler, ser frem til at vækste virksomheden sammen med de nye investorer. Konsortiet bidrager ikke kun med kapital, men også med ekspertise og vilje til at udvikle forretningen.
En af de centrale figurer i investeringen, Anja Monrad, tidligere general manager for Dell Technologies i Vest- og Østeuropa, udtaler: ”At tage reel klimahandling er nu blevet en nødvendighed for at kunne drive forretning. Det er svært at forestille sig, at man som underleverandør kan fortsætte samarbejdet med de store virksomheder, hvis man ikke har styr på klimaindsatsen.” Hun fortsætter: ”Derfor er det fantastisk, at der nu findes en løsning, som gør det muligt for små og mellemstore virksomheder at tage ansvar for klimaet på en enkel og tilgængelig måde, der passer til deres behov”, og tilføjer: ”Det er det helt rigtige tidspunkt at implementere en forretningsmodel som The 0-Mission, og jeg ser frem til rejsen.”